Մոտիվացիայի հոգեբանություն․ աշխատակիցների ներգրավման գաղտնիքները

how to motivate employees
Մենեջերի հաջողությունը չափվում է ոչ միայն թիմի կատարած աշխատանքով, այլև աշխատակիցների մոտիվացիայի մակարդակով։ Լավագույն արդյունքները ստացվում են այն ժամանակ, երբ թիմի անդամները ոչ միայն կատարում են իրենց պարտականությունները, այլև ներգրավված են, ոգևորված և վստահ իրենց դերում։

Այս ամենը հնարավոր է ապահովել՝ հասկանալով և ճիշտ կիրառելով մոտիվացիայի հոգեբանությունը։

Ինչու՞ է աշխատակիցների մոտիվացիան կարևոր մենեջերի համար

  • Արտադրողականության բարձրացում – մոտիվացված աշխատակիցները ավելի արդյունավետ են և նախաձեռնող։
  • Աշխատակիցների պահպանում – մոտիվացիայի պակասը հաճախ բերում է կադրային շարժի և ծախսերի աճի։
  • Թիմի միասնականություն – մոտիվացիան նպաստում է ընդհանուր նպատակի շուրջ համախմբվելուն։
Կարիերայի աճ – մոտիվացված թիմը բարձրացնում է նաև մենեջերի հեղինակությունը և առաջխաղացման հնարավորությունները։

Մոտիվացիայի հոգեբանության հիմնական տեսություններ

1․ Մասլոուի կարիքների հիերարխիա

Աշխատակիցները նախ ցանկանում են բավարարել հիմնական կարիքները (վարձատրություն, անվտանգություն), այնուհետև՝ սոցիալական, ճանաչման և ինքնաիրականացման կարիքները։

2․ Հերցբերգի երկու գործոնային տեսություն

  • Հիգիենիկ գործոններ (աշխատավարձ, պայմաններ) – բացակայության դեպքում առաջացնում են դժգոհություն։
  • Մոտիվացնող գործոններ (ճանաչում, զարգացում) – բարձրացնում են ներգրավվածությունն ու հավատարմությունը։

3․ Վիկտոր Վրոմի ակնկալիքների տեսություն

Աշխատակիցները մոտիվացված են, եթե հավատում են, որ իրենց ջանքերը բերում են արդյունքի և դրա դիմաց կստանան արժանի պարգևատրություն։

Ինչպես կիրառել մոտիվացիայի հոգեբանությունը աշխատանքում

  1. Ապահովեք հստակ նպատակներ – աշխատակիցները պետք է հասկանան իրենց դերը ընդհանուր գործընթացում։
  2. Տվեք զարգացման հնարավորություն – վերապատրաստումները և դասընթացները բարձրացնում են մոտիվացիան։ Օրինակ՝ Sales Manager և Marketing Specialist դասընթացները gortsup.am հարթակում։
  3. Ճանաչեք և պարգևատրեք արդյունքները – նույնիսկ պարզ շնորհակալությունը կամ հրապարակային ճանաչումը մեծ ազդեցություն ունեն։
  4. Ստեղծեք առողջ միջավայր – արդարացիությունը, վստահությունը և բաց հաղորդակցությունը հիմք են մոտիվացիայի համար։
  5. Զարգացրեք էմոցիոնալ ինտելեկտը – մենեջերը պետք է կարողանա հասկանալ թիմի տրամադրությունը և ըստ դրա առաջնորդել։

Մոտիվացիայի գործիքներ մենեջերների համար

  • Կանոնավոր հետադարձ կապ
  • Թիմային միջոցառումներ
  • Անհատական աճի պլաններ
  • Ֆինանսական և ոչ ֆինանսական խրախուսանք
Այս գործիքների կիրառումը հատկապես կարևոր է բիզնես իրավաբանների կամ հաշվահների թիմերում, որտեղ առօրյան հաճախ պահանջում է բարձր կենտրոնացում և կայուն մոտիվացիա։

Եզրակացություն

Մոտիվացիայի հոգեբանությունը յուրաքանչյուր մենեջերի կարևորագույն գործիքն է։ Այն օգնում է ստեղծել ներգրավված թիմ, բարձրացնել արտադրողականությունը և ապահովել ընկերության կայուն աճը։ Միևնույն ժամանակ, ճիշտ մոտիվացիոն ռազմավարությունները նպաստում են աշխատակիցների պահպանումին, նրանց մասնագիտական զարգացմանը և թիմային միասնականության ամրապնդմանը։ Արդյունքում մենեջերը ոչ միայն հասնում է կարճաժամկետ նպատակներին, այլև կառուցում է երկարաժամկետ հաջողության ամուր հիմք։